Een klacht indienen

Neem alstublieft eerst contact met ons op voordat u een klacht indient. Misschien kunnen we het probleem direct oplossen.

Klacht over onze dienstverlening

U kunt een klacht indienen als u vindt dat DUO u slecht geholpen heeft. Bijvoorbeeld als u verkeerde informatie hebt gekregen. Of als u niet netjes bent behandeld door een medewerker. U kunt geen klacht indienen over iets van langer dan 1 jaar geleden. 

Hoe een klacht indienen

  1. Vul het klachtenformulier in. Maar een brief sturen mag ook. Geef zo duidelijk mogelijk aan wat er is gebeurd en waarom u ontevreden bent. Vermeld als het kan de datum, het tijdstip en de naam van de medewerker die u geholpen heeft. 
  2. Stuur uw klachtbrief zonder postzegel naar:
    Klachtenfunctionaris DUO
    Antwoordnummer 392
    9700 VB Groningen

Hoe gaat het verder?

  • Een medewerker van DUO neemt telefonisch contact met u op, of stuurt u een ontvangstbevestiging.
  • Deze klachtenfunctionaris verzamelt informatie die met uw klacht te maken heeft. U krijgt binnen 4 weken bericht over de uitkomst van het onderzoek.

Bent u niet tevreden over de manier waarop DUO uw klacht heeft afgehandeld? Dan kunt u de Nationale ombudsman Link opent externe pagina vragen om uw klacht te onderzoeken.