Naar Over DUO

DUO verbetert

Een betere dienstverlening door uw signalen

Via bijvoorbeeld online enquêtes, onze klachtenregeling en onderzoek weet DUO steeds beter waar verbeteringen gewenst zijn. Wij verzamelen deze verbeterideeën en houden ze tegen het licht. Doel? Een betere dienstverlening.

Verbeteringen DUO Particulier

Signaal Verbetering
Als ik een -vergoeding buitenland in Mijn DUO aanvraag, moet ik het formulier volledig invullen en uploaden. Kan dat niet makkelijker? Vanaf september 2021 hoeft u alleen nog een verklaring van de school te uploaden.

Als ik een nieuw rekeningnummer doorgeef voor een uitbetaling of terugbetaling, wil ik graag een bevestiging.

Vanaf april 2021 sturen we een bevestiging naar uw e-mailadres als u een wijziging van het rekeningnummer doorgeeft in Mijn DUO.

DUO vermeldt in beslissingen over verzoeken om verlegging van het peiljaar altijd het bsn van de andere ouder, die op hetzelfde adres woont.

Nieuwe inzichten in de privacywetgeving hebben ervoor gezorgd, dat per 1 maart 2021 dit niet meer gebeurt. Het bsn van de andere ouder staat niet meer in de beslissingen over verzoeken om verlegging van het peiljaar.
Terugvragen van het lesgeld moet met een formulier. Ik zou dit liever digitaal willen regelen. Vanaf november 2020 kunt u het lesgeld via Mijn DUO terugvragen. Eventuele bewijsstukken kunt u daar ook eenvoudig uploaden.
Al eerder verbeterd op DUO Particulier
Signaal Verbetering
Als student wil ik graag mijn lesgeld met iDEAL betalen, zodat ik geen kenmerk over hoef te typen bij het overmaken. Sinds september 2020 is het mogelijk om lesgeld over te maken met iDEAL. Een paar dagen later ziet u de betaling terug in Mijn DUO.
Als student moet ik in de zomerperiode veel regelen. Ik wil deze informatie graag op 1 plek op de website. We hebben deze informatie voor u gebundeld op duo.nl/zomer. Op deze manier ziet u direct wat voor u van toepassing is.
Ik heb een schuldoverzicht nodig voor een hypotheekaanvraag. Vaak is een overzicht uit Mijn DUO voldoende. Als dat niet zo is, dan kan de student een uitgebreider overzicht aanvragen.
Ik wil meer beeldmateriaal. Ik heb liever informatieve filmpjes in plaats van tekst. We posten nu meer video’s op onze socialmediakanalen. In die video’s leggen we bepaalde onderwerpen in ongeveer 1 minuut uit. Een overzicht van alle video’s vindt u op het youtubekanaal van DUO Link opent externe pagina .
Ik doe langer over mijn studie en wil kunnen zien hoelang ik nog recht heb op studiefinanciering. U kunt nu in Mijn DUO zien hoeveel maanden u nog recht hebt op de onderdelen van studiefinanciering die u nu krijgt. Ook kunt u zien voor welke datum u uw diploma moet halen om uw prestatiebeurs omgezet te krijgen in een gift.
Ik ga een andere studie doen. Is er een stappenplan zodat ik kan zien wat ik moet regelen? Op duo.nl staat nu de Wijzigingshulp opleiding. Met deze wijzigingshulp weet u binnen een minuut wat u moet regelen als u van opleiding verandert.
Het is onduidelijk hoelang ik mijn studentenreisproduct nog mag gebruiken. In Mijn DUO kunt u nu zien hoeveel maanden u nog recht hebt op uw studentenreisproduct.
Mijn studiefinanciering is opeens een stuk lager geworden, ik kan niet zien waarom. Meestal heeft dit te maken met de hoogte van de aanvullende beurs. In een tool wordt nu uitgelegd wat de reden van de verlaging kan zijn en wat u kunt doen.

Verbeteringen DUO Zakelijk

Signaal Verbetering
Ik vind de pop up om feedback te geven (de smileys) irritant, omdat ze erg groot en in het midden van de pagina verschijnen. Sinds februari 2021 verschijnen de smileys veel kleiner en rechtsonder de pagina. Hierdoor blijft de pagina nog goed leesbaar.
Ik mis informatie over het oprichten van particuliere scholen. Sinds maart 2021 is er een nieuwe pagina met informatie over het oprichten van een particuliere school in het primair en voortgezet onderwijs. 
Al eerder verbeterd op DUO Zakelijk
Signaal Verbetering
Het geluidsniveau van het telefoonmenu is niet goed. Het gaat van hard naar zacht en andersom. Het telefoonmenu is opnieuw ingesproken.
Ik kan de contactgegevens op de website moeilijk vinden. Onderaan elke pagina staat onder 'Service' nu 'Contact'.
Ik vind Instellingsinformatie zeer traag. De laadtijd van Instellingsinformatie is versneld. De downloadtijd van bestanden en gegevens varieert wel. Dit hangt af van de grootte van de instelling en de hoeveelheid opgevraagde gegevens.
Ik wil mijn gestelde vraag kunnen zien als jullie mij terugmailen. Bij een antwoord per mail sturen we uw gestelde vraag mee. Bijlagen sturen we niet terug. Voorafgaande e-mails kunnen worden ingekort.
Verbergen Sluiten
Wat vindt u van de website?

We willen onze website graag verbeteren. Helpt u ons verder? Het duurt ongeveer 1 minuut.

Ja, ik doe mee

We willen onze website graag verbeteren. Helpt u ons verder? Het duurt ongeveer 1 minuut.

Ja, ik doe mee

We willen onze website graag verbeteren. Helpt u ons verder? Het duurt ongeveer 1 minuut.

Ja, ik doe mee

We willen onze website graag verbeteren. Helpt u ons verder? Het duurt ongeveer 1 minuut.

Ja, ik doe mee